Klaagliederen van mij

[img]ttps://www.mupload.nl/img/jsfi4shvleff.gif[/img]
Afbeelding

Moderator: Corrie

Plaats reactie
Cobi
Site Admin
Berichten: 8566
Lid geworden op: 17-01-2010 19:58

Klaagliederen van mij

Bericht door Cobi » 18-08-2014 14:05

Lieve meiden,

Met Jan gaat het naar omstandigheden goed maar wat vind ik het moeilijk om met onze situatie om te gaan.
Op dit moment beheerst de angst mij ipv dat ik de angst beheerst,ik word gek van mijzelf.
Verstandelijk weet ik heel goed hoe ik ermee om moet gaan maar gevoelsmatig is het moeilijk.
Elke keer ben ik bang dat Jan weer wegvalt en hoe moet ik dan handelen dan voel ik zo de verantwoording om het juiste te doen
Ik weet wel wat ik moet doen maar dat stomme gevoel en verstand ik word er zo moe van.
Het geluid wat ik die zondag hoorde zit nog in mijn oren en het beeld erbij op mijn netvlies pffff

Afgelopen week een gesprek met mijn huisarts gehad dat was wel fijn en als Jan op controle bij de cardioloog geweest is heb ik weer een afspraak bij haar.
De nachten ook ik durf bijna niet te gaan slapen en slaap dan ook slecht.
Elk snurkend geluid kijk ik of hij slaapt of dat het de ritmestoring is.
En hij produceert veel geluiden omdat hij pijn in zijn ribben heeft en daardoor veel op zijn rug ligt.
Ik zou op de ICD moeten vertrouwen en verstandelijk doe ik het ook maar weer dat rotte gevoelsmatig ik vertrouw er nog niet op.

Vanmorgen ook ik had een grote strijk en ik strijk altijd op de zolder en dan ben ik minimaal anderhalf a twee uur bezig.
Het liefst heb ik dat hij bij mij op de zolder komt zitten maar dat kan niet.....dit heb ik met alles wat ik moet doen.
Jan doet het wel hoor als ik het vraag maar dat is geen leven.
Gelukkig kunnen we er samen goed over praten en dat doen we ook zowel Jan zijn ervaring en beleving als mijn ervaring en beleving.
Het is gewoon dat de geluiden en de situatie mijn leven beheersen en daardoor kom ik nergens aan toe dan ben ik zo leeg dat ik niets meer in mij op neem.
Natuurlijk lachen Jan en ik ook wel samen het is echt lachen en huilen.

Afgelopen maandag is hij voor de ICD op controle geweest en er waren geen storingen meer gezien.
Hij reageert goed op de nieuwe medicijnen dus zou ik toch wat vertrouwen moeten krijgen.
Het is een heel mooi stukje techniek dat een mens in leven kan houden Jan heeft de laatste nieuwe draadloze ICD.
Als hij ritmestoringen heeft krijgt hij prikkels om de storing op te heffen.
als hij een te lage hartslag krijgt helpt de pacemakerfunctie en als zijn hartslag te hoog word waardoor er een hartstilstand dreigt krijgt hij een stroomstoot.
Daarna gelijk contact opnemen met het ziekenhuis.
Straks krijgen we een kastje thuis en daarmee kan hij de ICD vanuit huis uit laten lezen en kunnen ze zien welke storingen waren.

Meiden ik stop met mijn klaagliederen want ik kan wel blijven schrijven en het komt er toch op neer dat we ermee moeten leren leven maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Corrie hoe gaat het nu bij jullie heb je het onder controle?
Siny hoe is het bij jullie is er een beetje rust in de tent?

hug van mij
  • Klik op de vlinder voor Cobi haar stekkie[/list:u]
    Afbeelding
Corrie
Site Admin
Berichten: 19455
Lid geworden op: 06-01-2010 12:24

Bericht door Corrie » 18-08-2014 20:48

Zo herkenbaar ik luister ook steeds of ik geen raam hoor open gaan en ik hoor hem vaak uit bed komen
Dan heeft hij zoveel energie verbruikt dat hij erg snuift.
Tja ik denk dat je altijd met een oor open slaapt
Vrouw eigen denk ik tired
Tja het is wel anders dan bij Leo die heeft het niet aan zijn hart
Maar hij slaapt op zijn rug handen gevouwen op zijn borst en haast niet ademen dus ik zeg s,morgens ook wel eens tegen hem dacht dat je met gestrekte kuiten lag :oops:
Tja soms denk ik ook weleens dat ik hem zo vind


Maar lieverd dat kan os ook overkomen .
Je zal toch er meer op moeten vertrouwen dat als er geen stoornissen meer zijn hij gewoon goed reageert.
Al zegt je gevoel wat anders .
Ik wil Leo ook steeds in de gaten houden ga meestal strijken als hij op bed ligt of ik laat hem stofzuigen dat is het enige nog wat hij doet en kan haast.

Tja en eerlijk gezegd lieverd als het gebeurt doe je er bijna niets aan alleen 112 bellen weer :oops:
Maar je wil niet dat het gebeurt dat snap ik ook
Best moeilijk ook en nog slecht slapen dat doet jou ook geen goed.


Maar gelukkig lachen en praten jullie er wel over
Dat laatste gebeurd hier weinig .
Wat zegt jan er dan van dat je zo benauwd steeds bent dat hij zo snurkt en dat jij bang bent hug
Ben wel blij dat je hier even geklaagd hebt micky
Durfde het bijna niet te vragen dacht ga je er niet mee belasten
Maar vind het dapper en moedig dat je hier het nu verteld hug
Wat je zegt het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan
Maar volgens mij redt jij het echt wel als er wat gebeurd maar laat je steeds die film van die afgelopen zondag herhalen en dat moet je nog even verwerken
Hoe zijn Karin En Sandra er nu onder


Lieverd kom gerust hier klagen we horen je graag jumbo

Sterkte dikke knuf
En probeer toch aan je nacht rust toe te komen en anders een middag tukkie als jan ook slaapt

liefs
siny
Site Admin
Berichten: 10912
Lid geworden op: 17-01-2010 16:02

Bericht door siny » 22-08-2014 12:15

ik herken me in jou gevoelens Cobi
dat had ik ook in 2007 toen Jan een hartinfarct kreeg
maar na het dotteren heb ik geleerd dat je veel vertrouwen moet krijgen en hebben
met Jouw jan is het een graadje erger wat het hart betreft
gelukkig heeft hij het nieuwste van het nieuwste gekregen, dat gaat zeker weten goed

dat de "film" steeds terug komt geloof ik direct..het was natuurlijk ook heel heftig
gelukkig staat Jan goed onder controle. en bij twijfel kan jij altijd 112 bellen
daar staat een teken achter de naam van ieder hartpatiënt
dat is ons bij de cardioloog gezegd, en vorig jaar kwamen we er zelf achter
mijn Jan voelde zich al een paar daagjes niet lekker en zijn we vlak voor het weekend toch ff naar de huisarts gegaan
het was niet echt in orde en er kwam een ziekenwagen voor rijden
ik zei nog..ik heb de auto bij me, kan zelf wel met mijn man naar het ziekenhuis, mocht niet :wink:
blijkt dus ook echt zo te zijn van de aantekening bij 112

gelukkig kunnen jullie er wel over praten en heel belangrijk lachen
ook wij hebben een soort van galgen humor ontwikkeld..helpt ons altijd door moeilijke momenten

net als Corrie al zegt..het is ons vrouwen eigen tired
wij alledrie hebben "zorgen" om onze mannen die allemaal niet mer gezond zijn
dan is het fijn om samen de zorgen te delen en van je af te praten :grin:

ik zal nu onder mijn eigen "prikkie" hier vertellen wat er de afgelopen weken is gebeurd
dacht eerst wachten tot er meer bekend is over jouw Jan

doe het rustig aan Cobi, er treed straks een soort van gewenning op om met de ziekte van Jan om te gaan

dikke jumbo voor jullie dames
Cobi
Site Admin
Berichten: 8566
Lid geworden op: 17-01-2010 19:58

Even een teken van leven van mij

Bericht door Cobi » 25-08-2014 14:13

Lieve dames van de klaagmuur redface

Het gaat op dit moment wel weer ietsje beter al is het van de week minder geweest.
Wij waren voor het eerst bij onze dochter koffie gaan drinken maar s ’middags werd Jan niet lekker.
De dokter gebeld en hij kon de ICD uit laten lezen en gelukkig had hij geen storingen waarschijnlijk is het van de medicijnen.
Zijn cardioloog was op vakantie en as donderdag kunnen we bij hem terecht.
Jan heeft het gelukkig niet meer gekregen en het gaat weer aardig met hem.

Ik werd vrijdagochtend niet goed in mijn hoofd ik ging slecht zien en zag gekartelde flitsen en alles was vervormd om te zien.
Ik kreeg pijn aan de linkerkant van mijn lichaam en dat in mijn hoofd was ook links.
De dokter gebeld die kwam gelijk, mijn bloeddruk was erg hoog en zuurstof gemeten dat was ook niet goed.
Er zijn testen gedaan waardoor ze het èèn en ander uit kon sluiten.
Terwijl de dokter hier was kreeg ik een hyperventilatieaanval en dat had ik niet in de gaten. (had ik nog nooit gehad)
Daarna heeft ze met een neuroloog overlegd want ze dacht aan twee dingen maar ik had een migraineaanval met aura dat is migraine zonder hoofdpijn.
Daar had ik nog nooit van gehoord maar op internet stond veel dingen waar ik ook last van had.
Ik moest rust houden en sinds vandaag gaat het weer wat beter ik kan mij alleen slecht concentreren en ben snel moe.
Zo ken ik mijzelf niet natuurlijk had ik ooit wel een reactie verwacht op wat er gebeurd is maar pas als alles in rustige vaarwater is.
Ik ga ermee stoppen want het is weer genoeg voor mij.

hug hug groetjes van mij
  • Klik op de vlinder voor Cobi haar stekkie[/list:u]
    Afbeelding
siny
Site Admin
Berichten: 10912
Lid geworden op: 17-01-2010 16:02

Bericht door siny » 26-08-2014 19:39

wat jammer dat Jan uitgerekend bij jullie dochter niet lekker werd Cobi
gelukkig was er geen storing
wel fijn dat jullie donderdag naar de cardioloog kunnen, misschien dat de medicijnen aangepast kunnen worden

en nu begin jij ook nog met je gezondheid te kwakkelen, het kan misschien ook wel komen door alle spanningen wat je gehad hebt

een migraineaanval met aura dat is migraine zonder hoofdpijn.
had ik ook nog nooit van gehoord :oops:

je moet het zeker maar rustig aan gaan doen de komende tijd..en echt gaan doen, hoe moeilijk dat ook is
laat de boel de boel en zog heel goed voor jezelf nu

sterkte en beterschap jumbo
Plaats reactie