cc bc bcc

<b><font color=brown"><i>
Stel hier je vragen over je pc <br><Afbeelding

Moderator: Corrie

Forumregels
Afbeelding
Plaats reactie
Corrie
Site Admin
Berichten: 19455
Lid geworden op: 06-01-2010 12:24

cc bc bcc

Bericht door Corrie » 18-07-2013 20:02

Het zal u ook weleens gebeuren: u ontvangt een e-mail met daarin niet alleen uw adres, maar ook dat van honderden andere mensen.
Beeldvervuilend en ook qua privacy niet zo handig. U kunt e-mails zodanig versturen dat de ontvangers elkaars mailadressen niet kunnen zien.

Om uiteenlopende redenen kan het nodig zijn een bericht ‘blind’ te versturen.
In bedrijven gebeurt het vaak om berichten heimelijk door te sturen naar collega’s.
Maar ook in vriendengroepen of verenigingen is het niet gebruikelijk om alle mailadressen open en bloot te tonen.
Wanneer u een mailadres typt in het vak Aan of CC van uw mailprogramma, dan zijn ze allemaal voor alle ontvangers te zien.
Wilt u dit niet, dan kunt u de adressen in het vak BCC typen.
Adresseren
BCC staat voor Blind Carbon Copy, oftewel anonieme doorslag.
In de mailprogramma’s Outlook Express en de opvolger Windows Mail gaat dat heel eenvoudig.
U opent een nieuw mailbericht.
Dan gaat u naar het menu Beeld en zet u een vinkje voor Alle koppen.
Onder Aan: en CC:
staat nu het vak BCC:.
Zet daarachter alle adressen van de geadresseerden en verstuur uw mail.
De ontvanger kan wel zijn eigen mailadres en dat van u zien, maar niet aan wie de mail nog meer verstuurd is.

Gebruikersavatar
Lydie
Berichten: 9180
Lid geworden op: 18-01-2010 20:43

Bericht door Lydie » 18-07-2013 22:39

Doe ik altijd Corrie want vind het ook vervelend dat anderen zomaar mijn emailadres doorzenden naar voor mij onbekenden.
Afbeelding
Corrie
Site Admin
Berichten: 19455
Lid geworden op: 06-01-2010 12:24

Bericht door Corrie » 18-07-2013 23:11

weet ik lydie
Maar kreeg ze van senioren web en dacht dat past op deze warme dag hier wel hihihi

Vermaak je je nog aan zee jullie treffen het wel he hugs
Gast

Bericht door Gast » 19-10-2013 15:53

ik vind BCC onplezierig, of ze sturen de email aan henzelf terug. Dan krijg je dus van de persoon die aan jou stuurt, ook een aan henzelf geadresseerd. Daar doe ik niks mee. Flikker ik ook weer weg. Onaardig hé? :wink: scheelt weer.
Gast

Bericht door Gast » 19-10-2013 15:54

Lydie schreef:Doe ik altijd Corrie want vind het ook vervelend dat anderen zomaar mijn emailadres doorzenden naar voor mij onbekenden.
ik ook Lydi. Strontvervelend
Plaats reactie