In gesprek met..... 23-12-2012

casya
Berichten: 3162
Lid geworden op: 21-01-2010 16:14

Bericht door casya » 27-12-2012 11:32

Sjanie schreef:hoi Emmie

ik heb eigenlijk niet zoveel vragen.

1. Denk je dat je altijd in dit grote huis kunt blijven wonen?

Altijd zal denk ik niet kunnen want ik heb een drive-in woning dus het is altijd trappen lopen en op een gegeven moment wordt dat toch wel erg moeilijk.
Je kan natuurlijk wel trapliften nemen maar dat wordt ten eerste aardig prijzig en ook ingewikkeld
want ik heb 2 trappen boven elkaar en daar moeten ook twee aparte liften worden gezet en dat is wel heel ingewikkeld.
Maar zolang ik hier nog kan blijven zal ik dat zeker doen want ik woon helemaal aan de rand van het dorp
met direct achter mijn tuin een park wat ook nog een losloop gebied is.

2. Zijn er mogelijkheden om aanpassingen te doen?

Deze vraag heb ik eigenlijk hierboven al beantwoord :grin:

3. Je hebt nu een huurster waar je geen last van hebt.
Maar had zij ook niet een hond?

Ja zij heeft een klein wit hondje, een kruising tussen een Jack Russel en nog een ander wit hondje.
Hij heeft gelukkig niet het karakter van de Jack Russel want die kunnen nog al blafferig zijn maar deze hoor ik haast niet
en ze houd hem in haar kamer en ook als ze er niet is merk ik niet dat er een hond in huis is.
En ze mag niet met hem in de achtertuin komen want daar zit de mijne en dit pikt Thosya niet.
Dus loopt ze om als ze hem uitlaat en dat is van te voren afgesproken

4. Heb je altijd Duitse Herders gehad?

Ja ik heb altijd alleen maar Duitse Herders gehad, ik vind andere honden allemaal lief maar mijn ras is echt de Duitse Herder

5. zou je nog terug willen naar waar je geboren bent.

Nee, niet vanwege de omgeving, ik ben geboren in Utrecht,
Ik heb die mogelijkheid gehad want het huis waar mijn ouders in woonde was van mij,
dus daar had ik kunnen gaan wonen toen ze naar een verzorging huis gingen
en dat staat in Vreeswijk (Nieuwegein) aan de sluis en het is daar heel mooi wonen,
maar hier woont mijn zoon met zijn gezin en daar wil ik niet te ver vandaan.
Dus heb ik dat toen verkocht.

Gast

Bericht door Gast » 27-12-2012 11:34

dank je wel Emmie

fijne jaarwisseling
Gebruikersavatar
borkje
Berichten: 4175
Lid geworden op: 17-01-2010 23:07

Emmie

Bericht door borkje » 27-12-2012 14:44

Bedankt voor je mooie antwoorden,fijne dag,Clasine.
Heb begrip voor jezelf, en daarmee ook voor een ander

gastenboek van Clasine
siny
Site Admin
Berichten: 10912
Lid geworden op: 17-01-2010 16:02

Bericht door siny » 27-12-2012 20:35

leuk Emmie dat je bent uitegkozen door Rudy
er zijn al veel vragen geweest, heb denk ik toch nog een paar vragen voor je


1...denk je graag terug aan je jeugdjaren in het algemeen

2..wat voor werk heb je gedaan

3..hou je van winkelen

4..ben je een broek of jurk vrouw

5.als je nieuwe kleren nodig hebt..ga je dan liever alleen of met iemand voor raad

succes Emmie
Gebruikersavatar
joke56
Berichten: 9475
Lid geworden op: 17-01-2010 15:13

Bericht door joke56 » 27-12-2012 21:13

dankje emmie voor je antwoorden hug joke
casya
Berichten: 3162
Lid geworden op: 21-01-2010 16:14

Bericht door casya » 27-12-2012 21:22

siny schreef:leuk Emmie dat je bent uitegkozen door Rudy
er zijn al veel vragen geweest, heb denk ik toch nog een paar vragen voor je


1...denk je graag terug aan je jeugdjaren in het algemeen

ik denk wel met plezier terug aan mijn kinderjaren, eerst toen we in Loenersloot woonde
waar ik een leuke maar ook een angstige tijd heb doorgemaakt Ik ben in 1941 geboren
en we woonde toen vlak bij een grote brug over het kanaal, die in 1944 is gebombardeerd en waarbij ons huis voor de helft is weg geslagen,
maar we zijn daar gelukkig ongedeerd uitgekomen.
Vlak na de oorlog is mijn broertje, hij was toen 2,5 jaar overleden, en omdat ze dachten dat hij difterie had moesten mijn zusje en ik het huis uit
en zijn toen bij een boerengezin ondergebracht, en pas toen hij was overleden mochten we weer terug.
Achteraf had hij geen difterie maar Pseudokroep, wat er uiterlijk een beetje op leek.
Toen ik 7 jaar was zijn we naar Vreeswijk verhuist waar ik tot mijn 13de jaar nog een beetje kind bleef, en na 1 jaar huishoudschool moest ik gaan werken.
Zo ging dat vroeger vaak in grote gezinnen. Daarna was mijn kindertijd wel over.

2..wat voor werk heb je gedaan

Doordat ik geen opleiding heb gehad heb ik eerst in een bakkerij gewerkt en in de huishouding
en toen ben ik op een atelier gaan werken wat ik tot mijn trouwen heb gedaan en daarna had ik een tijdje werkhuizen.

3..hou je van winkelen

Nou ik hou niet echt van winkelen, ik ging wel toen Miranda nog leefde samen met haar de stad in, maar met Carla, de vrouw van Fred ging dat wat moeilijker omdat zij in die tijd kleine kinderen had.

4..ben je een broek of jurk vrouw

Ik draag nooit rokken of jurken, ik loop grotendeels in spijkerbroeken en t shirts of truien daar voel ik mij het fijnste in,
Al van jongst af aan want ik was in Vreeswijk de eerste met een spijkerbroek en daarna met driekwartsbroeken,
waar ik toentertijd wel mee na gekeken werd want Vreeswijk was in die tijd nog een heel klein en burgelijk dorpje.
Maar mijn ouders waren ook alle twee Utrechtenaren dus die lieten ons wel met de mode mee doen.

5.als je nieuwe kleren nodig hebt..ga je dan liever alleen of met iemand voor raad

Als ik kleren nodig heb dan ga ik graag met Carla zodat ik iemand bij me heb die mee beslist of het leuk staat of niet.
en ik bestel ook nog wel eens via internet, maar meest van de tijd gaat dat weer terug omdat het dan meestal tegenvalt.

succes Emmie
siny
Site Admin
Berichten: 10912
Lid geworden op: 17-01-2010 16:02

Bericht door siny » 30-12-2012 11:14

dank je voor het kijkje in je leven Emmie
Afbeelding voor jou
Corrie
Site Admin
Berichten: 19455
Lid geworden op: 06-01-2010 12:24

Bericht door Corrie » 30-12-2012 18:24

Hoi Emmie leuk dat we nu even in jou keuken mogen kijken hug .
Er zijn al aardig wat vragen gesteld dus ik doe ook een poging...


1 ....Wat is je grootste angst...

2 .... vind je het erg dat je nu geen levensgezel meer hebt of denk je het was goed zo..

3 ....Was jij een goede leerling hield je van school..


4.... Wat voor dromen had je van ik wil dit of dat bereiken in je jeugd.


5....ben jij spiritueel .. geloof je in reincarnatie


Hopelijk zijn ze niet te diepzinnig
Je weet je mag vragen niet beantwoorden hoor wil je geen verdriet don met vragen



Sterkte en hug Corrie
casya
Berichten: 3162
Lid geworden op: 21-01-2010 16:14

Bericht door casya » 30-12-2012 21:30

Corrie schreef:Hoi Emmie leuk dat we nu even in jou keuken mogen kijken hug .
Er zijn al aardig wat vragen gesteld dus ik doe ook een poging...


1 ....Wat is je grootste angst...

Daar wil ik kort over zijn, mijn grootste angst is, dat als mijn zoon met zijn gezin op vakantie zijn,
Ik het zelfde mee moet maken dan wat zij mee hebben gemaakt toen ik met Miranda op vakantie was.

2 .... vind je het erg dat je nu geen levensgezel meer hebt of denk je het was goed zo..

Ik vind het nu goed zo, ik heb enkele jaren een lat-relatie gehad waar ik zelf een eind aan heb gemaakt na mijn borstkanker. (Oei wat klinkt dat hard)
Omdat ik tijdens en daarna niet kon verdragen dat er iemand naast me lag in bed.
Maar ik wil nu geen verplichtingen meer en wil doen en laten wat ik zelf wil zonder met een partner rekening te houden.
Wat ik ook wel al kon tijdens die relatie maar ergens voelde ik me toch verplicht om dat wel te doen.
Het klinkt allemaal wel erg egoïstisch misschien, maar ik leef al bijna 25 jaar alleen en dan
is het moeilijk om weer met een partner rekening te moeten houden.

3 ....Was jij een goede leerling hield je van school..

Ik was op de lagere school een redelijk goede leerling en had graag door willen leren maar
als op een na het oudste meisje van een groot gezin waarin het geen vetpot was, was dat in die jaren niet "nodig" om door te leren.
Nog een jaar huishoudschool, waar ik een redelijk opstandige leerling was, en dan in het schooljaar dat je 14 werd,
mocht je van school en moest je geld gaan verdienen en mee helpen om het gezin door te laten draaien,
net als mijn oudste zus. Ik ben in juli gaan werken en werd in januari erna 14 jaar.

4.... Wat voor dromen had je van ik wil dit of dat bereiken in je jeugd.

Ach dromen had ik niet echt zo veel want ik wist dat die toch niet uit kwamen dus was je eigenlijk meer bezig met
een beetje ouder worden verkering krijgen en trouwen en dan kinderen krijgen.
Iets anders zat er niet in, en zo is het dan ook gegaan, toen ik 23 jaar was trouwde ik en 10 maanden later werd Fred geboren en op mijn 27 jaar kwam Miranda
en toen was mijn gezin klaar.

5....ben jij spiritueel .. geloof je in reincarnatie

Ja dat ben ik zeker, en ik weet niet of we reincarneren, maar ik weet uit ervaring dat er hierna wel degelijk iets is.
Waarom ik daar zo zeker van ben?
Omdat ik met mijn jongste zusje enkele dagen voor haar sterven, wat ik natuurlijk op dat moment niet wist dat het zo snel zou gaan, een gesprek had waarin ze zei dat ze als het mogelijk was zeker zou proberen contact te maken, waarop ik aan haar vroeg of ze dan eerst Miranda wilden gaan zoeken, en dat zou ze zeker doen.
Enkele dagen later belde mijn zwager me wakker om te vertellen dat Stieneke net was overleden en de eerste woorden die ik tegen hem zei, (en dit is echt niet verzonnen),
Ik heb haar net samen met Miranda gezien, uit dat beeld belde hij me wakker, en dat is nooit meer uit mijn geheugen verdwenen.
Daarom geloof ik in een "leven" hierna.

Hopelijk zijn ze niet te diepzinnig
Je weet je mag vragen niet beantwoorden hoor wil je geen verdriet don met vragen

Sterkte en hug Corrie
Ik heb je vragen zeker niet als pijnlijk ervaren en wilde ze graag beantwoorden.
Corrie
Site Admin
Berichten: 19455
Lid geworden op: 06-01-2010 12:24

Bericht door Corrie » 30-12-2012 21:41

geweldig bedankt bedank zit met tranen i mijn ogen omdat ik toch wel diepzinnige vragen had
En nee je bent niet egoïstisch ik zou het zelfde doen en ik denk alle vrouwen hier wel
Lieve Emmie bedankt voor jou mooie antwoorden
Ben weer wat meer in jou leven gedoken dank je wel hug hug
Plaats reactie